Коли моряк вирушає в рейс, він не думає про те, що може статися щось непередбачуване. Але, враховуючи те, що професія моряка вважається однією з найризикованіших, випадки отримання травми під час рейсу не така вже й рідкість.
Болсун Андрій Миколайович, директор фірми з надання юридичної допомоги морякам, повідомляє, на що слід звернути увагу під час проходження служби і як діяти у разі отримання травми.
«Перед тим, як вирушити на судно, кожен моряк підписує контракт із судновласником, у якому має чітко вказуватися сума його окладу, його робочий час та час овертайму, час відпочинку, святкові дні тощо. У пункті «Медичне обслуговування» прописуються умови надання компенсації через травму, смерть, зникнення безвісти. У параграфі компенсацій щодо травми судновласник ніколи не вказує, який пакет документів необхідно мати на руках моряку в разі отримання травми для його репатріації на батьківщину та подальшого лікування. Насправді подібні договори не містять таких положень, у них не вказується точна сума компенсації, лише побіжно згадуються обов'язки компанії-судновласника. Нашого моряка звинуватити важко, адже він усю увагу звернув на параграф «заробітна плата», при цьому кожен параграф контракту потребує особливої уваги.
Перед тим як стати до виконання своїх обов'язків згідно з судновим розкладом, моряки зобов'язані пройти інструктаж з техніки безпеки та розписатися в журналі інструктажу. І ось закон підлості, внаслідок нещасного випадку на борту моряк отримав травму. На жаль, часом ступінь складності травми не сумісна із життям.
Якщо ваша свідомість дозволяє вам контролювати ситуацію, після травми ви повинні мати залізне алібі та свідків, які можуть підтвердити факт нещасного випадку. Насамперед необхідно повідомити про інцидент вахтовому офіцеру. У випадку порушення техніки безпеки моряком, до приходу майстра або старпома необхідно забезпечити моряка засобами індивідуального захисту: рукавички, робоче взуття, комбінезон, каска, у разі палубних робіт, при роботі з брашпилем – обов'язково окуляри.
Перші документи на судні, які стануть вам у пригоді: рапорт капітана про інцидент і відвідування з агентом лікаря в державній поліклініці тієї держави, де стався нещасний випадок. Як правило, майстер виписує моряку на руки 3 екземпляри документів для медичного огляду. Так ось, один залишається у лікарні, один – у агента і один моряк повертаєте майстру. Обов'язково потрібно зберегти копію огляду. Сьогодні Вас може попустити біль, і ви забудете про інцидент, але, на жаль, були випадки, коли через пару місяців після списання у фітера зник зір на одне око. І лише за допомогою копії документа огляду моряка в Китаї я зміг довести причинно-наслідковий зв’язок втрати зору моряка.
Враховуючи обставини роботи в інтернаціональному екіпажі, візьміть контактні дані свідків інциденту. Після повернення на батьківщину моряку необхідно відразу стати на облік до лікаря за місцем проживання до районної поліклініки, відкрити лікарняний, отримати довідку та повідомити крюїнг.
Обов'язково необхідно збирати всі медичні чеки, оскільки це буде підтвердження медичних витрат.
ПАМ'ЯТАЙТЕ, що судновласник намагатиметься знайти крайніх у цій ситуації: алкоголь і недотримання норм техніки безпеки – перші причини травматизму на судні.
Тому після вашого повернення на батьківщину краще звернутися до професіоналів, які допоможуть вам отримати належну компенсацію в повному обсязі.
Також пам'ятайте про народну істину, яка допоможе вам уникнути проблем під час рейсу: ІНІЦІАТИВА НА ФЛОТІ КАРАЄТЬСЯ.»